Jestli znáte nějaké módní návrháře, tak že se můžou klidně inspirovat… Ferrotypie (fotografie na plechu), paspartováno, odhadem 1890–95.
Aktuality
Aktualizace katalogu
Dnes jsem zveřejnil novou verzi katalogu české předsecesní vizitkové fotografie. Katalog je volně ke stažení ve formě PDF.
Antikvariát
Možná vás zaujme můj osobní výběrový antikvariát s těmi nejlepšími beletristickými tituly vážnějšího a historického ražení.
Hradec Králové
Chrudim
Chrudim, nejvýznamnější ateliéry století devatenáctého: nejstarší Eugène Bourdon, Tietz-Gallat, Jindřich Krink. S tou prostřední rodinou to pravda bylo složitější, napřed ve městě působil František Gallat, pak zvlášť i jeho dcera Karolína, která si následně vzala Edmunda Tietze a ateliér spolu provozovali pod různými variantami značky. Tyto chrudimské živnosti zkoušely i expanzi do Prahy – značka Tietz-Gallat se o ni pokoušela neúspěšně, Krink se ale se svou pobočkou úspěšně usadil na Vinohradech.
Jo, vyrůst z regionu do hlavního města, to se dneska myslím v ekonomice digitálních startupů moc nenosí!
Více o Tietzových a Gallatových v knize Pavla Scheuflera a Valburgy Vavřínové: Fotografické ateliéry na území Koruny české.
14-03-2021
Málo se to ví, ale občas píšu i na jiná témata, než jsou rumunští Slováci. Jak to tak vypadá, nejvíc na tato a poslední dobou hlavně ve formě recenzí na knihy. Najdete to všechno na mém blogu: http://ocelak.cz/blog
10-03-2020
U tohohle kousku z doby kolem roku 1875 má člověk skorem chuť ocitovat Nerudu: “Proto mně draha tak / milá má matička, / že je tak malička, / že je tak chudička.”
A protože se nerudovská matička v plachetce na facebooku líbila, přidám ještě jednu. 70. léta 19. století, ateliér Antonín Klusáček, Polná. Koukal jsem, jestli to nebyl otec malíře Karla Ludvíka Klusáčka, ale matrika to vyvrací.
02-03-2021
Trochu jsem se na svém blogu rozepsal:
„Jako genealog se specializuju jen na jednu konkrétní oblast a jednu technologii. Pokud ode mě budete chtít zpracovat cokoli jiného, obyčejně vás odmítnu s tím, že bych to na profesionální úrovni nezvládl.
Kdybych ale chtěl svůj rodokmen zadat jako zakázku někomu jinému, věděl bych, co od něj chtít a jak poznat, že odvádí kvalitní práci. Sám totiž vím, jaké jsou v genealogii moje limity a čím vším je možné si ulehčit práci, když se nikdo nedívá (ne že bych to dělal, pochopitelně…!). Zde jsou tedy moje doporučení k výběru profesionála nebo profesionálky pro vaši genealogickou zakázku.“
Celý text: http://ocelak.cz/blog/rodokmeny-na-zakazku-co-mate-chtit-od-profesionalniho-genealoga/